sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Kukkuluuruu, mitäs mulle kuuluu?


Keräsimme luokkaretkirahoja tutkimalla ihmisten talousvesiä.
  Aluksi olin kertomassa kuulumisia vain viimeiseltä viikolta, mutta löysinpä useamman kuvat toukokuultakin joten tässäpä sitten tälläinen pidempi kuulumis-postaus. 


Ja kenenkäs vanhemmat siellä juhlissa olivat ensimmäisenä ruokaa rohmuamassa :D Tänä vuonna oli ennätysmäärä ylioppilasjuhlia; peräti viidet mutta ehdimme vain kolmiin niistä, kahden pikkuserkun ja vanhempien kummitytön.


Tämän perheen juhlien kohokohta on aina se, kun saa nähdä taikatemppuja.



Puu-uuni hieman reistaili... Yritin poseerata kameralle, mutta hädin tuskin pystyin hengittämään kotonani.


Kasvimaamme vaatii paljon töitä. Tosin tässä kuvassa minulla ei ole tavallisin hyttysuniformuni kasvimaalle... 
... Vaan tässä!


 No se kesätyö jalkapallovalmentjana sujui loppuun asti vallan mainiosti, jos ei yhden päivän myöhästymistäni lasketa. Lauantaina koitti kaikkien odottama turnaus, jossa jalkapallokoululaiset pelasivat toisiaan vastaan. Tenavat eivät olleet ikinä ennen oikeasti pelanneet jalkapalloa, joten aika moista säätöähän se oli. Kuulemma ne sähläävimmät ja hankalimmin ohjattavat ryhmät voittivat kaikki ottelunsa, minun pirpanat vain yhden.


   Samaan aikaan kun olin valmentajana jalkapallokoulussa, olin myös Sepän Soiton kansanmusiikkileirillä Mäntsälän Hirvihaarassa. Leirillä oli paljon tuttuja soittajia Mäntsälän kansanmusiikkiyhtyeistä. Opettajat olivat kivoja, meininki rento, mutta minulle ja kaverilleni ei oikein ollut sopivan tasoista soitettavaa. Esitimme leirin tuotokset Sepän Soiton pääkonsertissa Sepänmäellä. Samaan aikaan kun olin valmentajana jalkapallokoulussa, olin myös Sepän Soiton kansanmusiikkileirillä Mäntsälän Hirvihaarassa. Leirillä oli paljon tuttuja soittajia Mäntsälän kansanmusiikkiyhtyeistä. Opettajat olivat kivoja, meininki rento, mutta minulle ja kaverilleni ei oikein ollut sopivan tasoista soitettavaa. Esitimme leirin tuotokset Sepän Soiton pääkonsertissa Sepänmäellä.

Piti pukea äidin mekot päälle viimaisen venematkan ajaksi :D
  Suoraan konsertista lähdimme ajamaan kohti Kapasaaren mökkiämme Savonlinnaan, matkassa iskä, ystäväni Matilda, Esko-ukki ja minä. Äiti oli jo vastassa meitä. Olimme siellä siis viidestään torstaihin asti. Kävin Matildan kanssa ensimm'istä kertaa elämässäni Olavinlinnassa. Hyi että, kuinka noloa etten ollut aiemmin siellä vieraillut, kun olen Savonlinnassa kuitenkin käynyt joka kesä. Lauantaina olimme vanhempien kanssa ystävän 50-v syntymäpäiväjuhlissa, joissa porukka oli pukeutunut hipeiksi ja rokkareiksi.







  Tänään sunnuntaina olen ollun jalkapalloturnauksessa Rajamäellä. Kolme muuta ja minä lähtimme avustamaan Lahden Reippaan joukkuetta. Oli kyllä kummallista pelata isolla kentällä yhdellätoista pelaajalla, kun oman joukkueen peleissä pelaajia on vain seitsemän. Pelejä oli yhteensä viisi, mutta minä olin pelaamassa vain tänään eli kahdessa. Tulimme seitsemänsiksi eli toiseksi viimeisesiksi :D Nyt on vähän jalka kipeä, mutta varmaan sekin toipuu.

Ja kaikki kuvat siis otettu IPhonella.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti