lauantai 20. heinäkuuta 2013

Missäköhän olen vuoden kuluttua?


Kesän mittaan on tullut nähtyä kaikenlaista sukulaista ja perhetuttua, jotka ovat monet kysyneet: "Ai jaa no onkos sinulla tulevaisuudensuunnitelmia? Että mitäs ajattelit tehdä yhdeksännen luokan jälkeen?"  Vastaukseni on usein kuta kuinkin "Kai lukioon... Ja pois Mäntsälästä!
  Ensiksi täytyy sanoa, että kaksi vuotta yläasteella ovat sujuneet varsin nopsasti, enkä viellä ihan hahmota sitä, että vuoden kuluttua en varmaan enää asu Mänstälässä. Vuosi on kyllä aika pitkä aika, mutta yhteishaku tulee jo paljon aiemmin.

  Olen jo ihan pienestä pitäen sanonut, kun molemmat isoveikkani menivät 2004 ja 2006 Kallion ilmasutaidon lukioon, että minäkään en sitten Mäntsälän lukioon mene, vaan 'kallioon! Mutta toisaalta, olisihan elämä helpompaa viellä seuraavat kolme vuotta jos asuisi Mäntsälässä vanhempien luona. Ja eikä se Mäntsälän lukio mikään huono ole, tänä vuonna se oli kai ylioppilaskirjoituksissa eniten keskiarvoa parantanut lukio Suomessa. Ja kaikilla oppilailla on käytössä omat tietokoneet. Mutta, mutta kun...
  Etten joka vuosi jankuttaisi tätä samaa sukulaisille heidän kysyessään lukiohaaveistani, päätin lisätä lukioihin, joihin saattaisin mennä -listaan Sibeliuslukion. Olen soittanut viulua siis seitsemän vuotta (oho, eli puolet elämästäni) ja viimeisen vuoden aikana innostukseni musiikkiin on kovasti kasvanut.


No, mitäs kursseja minä sitten valitsisin? En tosiaan tiedä, sillä en osaa oikein valita :D Haluaisin pitkän matikan, A2-espanjan, paljon humanistisia aineita ja ranskaakin olisi kiva jatkaa. En oikein haluaisi jättää mitään pois, paitsi kemian hahhah! Ja etenkin jos menen Kallioon niin siellä on ihan hirveästi ihannia valinnaisia, joissa pääsee ilmaisemaan itseään.

Erinomainen tilannekuva sanoisin :D Ei tuossa kyllä mitenkään käynyt.
Ammattina minua kiinnostaa työt, missä pääsee ilmaisemaan itseään. Tärkeämpää on kuitenkin, ettei työ ole täysin rutiininomaista. Olen haaveillut näyttelijän urasta ehkä jostain 7-vuotiaasta asti. Se haave on yhä tallella, mutta on liittynyt ehkä jopa houkutteleve,pia vaihtoehtoja, kuten toimittajan, muotisuunnittelijan tai muodin tutkijan ura. Mutta uravalinnoista en ole ottamassa mitään suurempaa stressiä.

Yksi vaikuttava tekijä on myös vanhempieni työpaikat. Molemmat aikovat hakea työpaikkoja vähän kaikkialta. Ja luultavimmin muutan heidän mukanaan. Mutta jos vanhempani asuvat täällä Mäntsälässä ja minä menen Helsinkiin lukioon niin aion muuttaa pois. Varmaan ukkini luo Espooseen. Joka tapaukseesa tuskin asun enää vuoden päästä täällä Mäntsälässä. Se vähän jopa kauhistuttaa. Mutta olen seikkailijaluonne!  


Kuvat Lotta ja minä otettiin kesäloman ekana päivänä. Siitä tuntuu kuluneen jo pitkä aika!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti