maanantai 18. kesäkuuta 2012

no se Meksikon matka

Oaxacan kaupunki. Asuntomme on jossain tuolla, historiallisessa keskustassa.

Nyt aion sen kunniaksi että matkaan on enää viikko lähtöön, kertoa 3 kuukauden matkastani Meksikoon. Olen ollut siellä kahdesti; ensimmäisen kerran 0-vuotiaana ja toisen kerran 3-vuotiaana :) Puhun hieman espanjaa entuudestaan, mutta en mitenkään sujuvasti.

  Vanhempani ovat tehneet taideprojekteja eri puolilla Meksikoa jo piiitkän aikaa, joten nyt ollaan menossa sinne kymmenen vuoden jälkeen jälleen. Olemme saaneet Oaxacan kaupungista kahden kuukauden taiteilijaresidenssin, mutta kahden kuukauden jälkeen reissaamme vielä kuukauden ympäri Meksikoa tapaamassa vanhoja tuttuja.

Tässä olen ensimmäistä kertaa Meksikossa 0-v
  Tarkka matkasuunnitelma on siis: lähtö maanantaina 25.6. Helsingistä siinä seittemän maassa (eli herätys neljältä aamulta. Kääääks!!) ja sieltä lennetään Lontooseen. Ennen seuraavaaa lentoa joka lentää siis Meksiko Cityyn, niin siinä on viisi "väliaikaa", jolloin jätämme matkatavarat Lealle (äidilleni) ja Pekka (isäni) ja minä voimme mennä Lontooseen hiipparoimaan. Valitettavasti meidän pitää olla kaksi tuntia ennen lentoa asemalla takaisin ja lisäksi vielä junamatka Lontoon keskustaa kestää tunnin suuntaansa, joten jos on hyvä matikkapää, voi laskea että jäljelle jää vain tunti aikaa olla itse Lontoossa ;(
Edelleen nolla-vuotiaana
  Sieltä lennämme Mexico Cityyn, jossa olemme kolme yötä ystävien luona. Sitten suuntana Oaxacan osavaltion etelärannikko, jossa uimme ja otamme aurinkoa melkein viikon. Sieltä sitten bussilla Oaxacan kaupunkiin (ks alhaalta "sijainti") jossa minä menen ulkkareille tarkoitettuun kouluun. Siellä sitten parannan espanjan kielen taitoani ja tanssin salsaa ja valmistan perinteistä meksikolaista keramiikkaa :) Koulussa on aikuisia ja lapsia, joten toivottavasti siellä on muutama minun ikäinenkin :)

  Juuri tämä Meksikon matka sai minut innostumaan aloittamaan tämän blogin, sillä tämän kautta on helppo kertoa tutuille ja tuntemattomille matkakuulumisiani, ettei sitten tarvitse aina erikseen kaikille selittää.

  Sitten vaan taas jatkamaan pakkaamista, siivoamista ja läksyjen tekoa, sillä olen puolitoista kuukautta pois koulusta, joten olen saanut ensi vuoden kirjat ja tehtävät joita minun täytty tässä lomalla ja matkalla tehdä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti