sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Kallion lukioon tutustumassa


Kävin keskiviikkona Kallion ilmasutaidon lukion avoimissa ovissa.
  Aikaisemmin samana päivänä olin kiertänyt aamulla Mäntsälän ala-asteita suosittelemassa Ehnroosin koulun Cern-luokka, jolla itse olen. Sitten lähdin junalla kuuntemaan esittelyä toisesta koulusta :D
  Minulla oli sellainen 40 minuuttia aikaa kävellä rauhassa Pasilan asemalta lukiolle. Olin katsonut kartasta hyvän reitin mutta sitten kuitenkin päätin, että käppäilen suuntavaistoni mukaan. Eipä siitä tullut oikein mitään. Käppäilin paahtoleipätehtaan takaa (oih mikä tuoksu siellä oli!) ja lopulta löysin itseni Sturen- ja Mäkelänkadun risteyksestä. No ei mitään ehdin paikalle justiinsa ajoissa ostamani take away -sushit kainalossa.

  Porukka oli jaettu kahtia kahteen eri tunnin mittaiseen esitelmään joista vaihdoimme sitten päittäin.
  Olin ensimmäisenä kuulemassa ilmasutaidon aineista. Kallion lukiossa niitä on siis seitsemän: teatteri, tanssi, puheilmaisu, kirjallinen ilmaisu eli killi, lavastus, media ja lava- ja äänitekniikka. Jokaisen aineen opettaja siis esittäytyi ja kertoi aineesta kaikkea yleistä kuten eri kursseista. Lisäksi jokaisella aineella oli joku oppilaiden esitys. Varsinaisten ilmasutaidon aineiden lisäksi myös koulun musiikin opettaja ja kuoro esiintyivät. Pimeä sali oli muuten oiva paikka mussuttaa sushia, kello oli yksi enkä ollut syönyt kuuteen tuntiin mitään.
  Tunnin päätyttyä siirryin kuuntelemaan opojen yleisempää esittelyä Kallion lukiosta ja sinne hakemisesta. Olin yllättynyt, että haettaessa täydestä kahdestakymmenestä pisteestä seitsemän tulee harrastuneisuudesta. Ja että Kallioon on päästy alle kasinkin keskiarvolla. Sain myös varmistettua sen, että minun olisi mahdollista käydä Kuvislukiossa A2-espanjan kursseilla, mikä olisi todella tärkeää minulle.

  
 

  Avoimissa ovissa käyminen vain vahvisti entisestään haluani mennä Kallion lukioon. Ehkä voisi vertailun vuoksi käydä jonkun muunkin lukion avoimissa ovissa, mutta Kallio kyllä houkuttelee kovasti; siellä on paljon ilmasutaitojen aineiden kursseja mutta niistä ei tarvitse valita vain yhtä ainoaa vaan voi ottaa useammasta aineesta kiinnostavia kursseja. 
  Itse olen miettinyt että ottaisin paljon tanssin kursseja ja lisäksi teatterin ja killin kursseja ja jos ehdin niin jonkun kurssin mediaa. Lisäksi haluaisin kuitenkin ottaa pitkän matikan, A2-espanjan ja vähän ranskaakin jatkaa ettei kaikki unohtuisi. Ja lukio oli siis ajatus käydä kolmessa vuodessa :D Mutta katsotaan nyt, monen asian kohdalla on vielä kysymysmerkki.



Kaunis pipo, eikö? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti