keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Laskettelemassa


Vitsi, miten pitkä mutta mahtava päivä! Tänään oli koulussa liikuntapäivä ja kaikki koulumme ysit lähtivät Messilään. Sai valita laskettelun ja kävelyn ja pulkkailun väliltä. Minä tottakai, otin laskettelun! Olin tosi innoissani, sillä en ollut lasketellut aikaisemmin. Sain kamat lainaan Lotalta hissilippu maksoi vain 12€. Yksi urheilullinen ystävänikään ei ollut lasketellut aikaisemmin, joten päätimme lasketella yhdessä.
  Eikä se laskettelu ollutkaan niin vaikeaa kuin olin luullut. Parin kiljunnan täyteisen harjoittelulaskun jälkeen minäkin viiletin jyrkemmissä rinteissä. Eivät Messilän rinteet nyt mitään jyrkkiä ole, mutta vauhti oli tasolleni sopiva. Totesin osaavani kääntyä aika nopeasti, kun pahassa sumussa meinasin vahingossa mennä hyppyristä, mutta viime hetkellä onnistuin kääntymään. Kumpareet riittivät minulle, niiltäkin ponnistamalla saattoi vähän pompahtaa. Vaikkei laji fyysisesti tuntunut kovin rankalta, niin kyllä vaan lounaalla hernekeitto maistui ja parin tunnin päästä söin viellä viisi soijanakkia!
  Tajusin kuitenkin siinä yksin hississä pohdiskellessani ettei minusta olisi laskettelemaan viikoksi jonnekkin Rukalle. Kolme tuntia oli oikein passeli aika. Hisseissä oleminen alkaa puuduttaa ja vauhtiinkin turtuu. Ja Messilässä rupesin jo samoja mäkiä laskettuani kaipaamaan uusia ja hurjempia mäkiä.
  Menemme luokkaretkellämme Ranskassa yhdeksi päiväksi laskettelemaan. Iskä ei antanut minun mennä, kun ei ole oikein sitä kokemusta. Enkä sitten tiedä, kannattaisiko maksaa yli satasta muutaman tunnin laskemisesta. Vaikka onhan se Alpeilla laskettelu yksi sellainen elämänkokemus, mikä olisi hienoa saada.
  Koulusta suoraan minulla oli Wanhojen kanssa soittoharkat, sitten kansanmusiikki ja viellä kuoro. Olen ylpeä kun jaksoin olla päivän pirteänä :)


Sumua oli siis ihan kunnolla…



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti